בית חכם

המושג בית חכם מכיל בתוכו מגוון רחב מאוד של יכולות ואפשרות תפעול ופעולות בבית. 
לדוגמא כאשר נכנסים הביתה אנו רוצים בשלב ראשון להעלות את התריסים (או חלקם),להדליק את האורות בכניסה לבית, בסלון, במטבח, להפעיל מזגן בקומת הכניסה ולראות חדשות בערוץ 12-כל הפעולות הללו דורשות הפעלה של כל גורם בנפרד. 
בבית החכם ניתן בלחיצה אחת פשוטה להפעיל את כל הדברים הללו ויותר. 
הבית החכם הוא למעשה מערכת שליטה ואינטגרציה בכל המערכות בבית חשמל/אודיו/וידאו/מיזוג/אינטרקום/מיגון/מצלמות שמספקת בטיחות, נוחות והפעלה, כל זאת בעיצובים שונים מכל מקום בבית, במשרד ואפילו לפי זמנים שונים של זריחה/שקיעת שמש/ שבתות/ חגים וכו'.
​אחת החברות הראשונות שנכנסו למערכות בית חכם ואוטומציה אלחוטית היא Control4. 
בטיחות – בבית חכם של Control4 ניתן לקבל בכל רגע נתון חיווי על מה שמתרחש בבית ולהפעיל מערכות התראה (כגון אזעקה נגד גניבת רכוש) או טלפון למכבי אש למקרה שריפה חלילה. 
עיצוב-בכל מערכות החשמל החכמות ניתן להפעיל בלחיצת כפתור אחת תרחישי פעולה שונים רבים ומגוונים, לכן ניתן גם להעלים חלק גדול מהמפסקים שבקיר. 
נוחות- בבית חכם של Control4 ניתן להפעיל בכל רגע נתון מערכות מיזוג קירור או חימום, תריסים גם לפני שמגיעים הביתה. 
שליטה – בבית חכם של Control4 ניתן לשלוט על המתרחש בבית ולפקח על כל הפעולות הנ"ל ע"י מכשירי אייפון/אייפוד/אייפד /מסכי מגע יעודים. 
הפעלות כלליות בחשמל ואודיו וידאו 
בבית החכם של Control4 ניתן להפעיל את כל מערכות הבית – הדלקה, כיבוי, עמעום חלקי של כל התאורה בבית, פתיחה מלאה או חלקית של כל התריסים בקומת הבית או בכל קומות הבית, הדלקה וכיבוי של המזגנים השונים כולל שליטה בטמפרטורה. 
בבית החכם כל הפרמטרים הללו נשלטים מכל נקודה או מפסק בבית לפי תכנות שנקבע מראש . 
לאחר זמן שגרים בבית חכם ניתן לשנות את כל הפרמטרים הללו ולתכנת מחדש לפי הצורך המשתנה של הדיירים בבית.
למשל אם נוח לכם לכבות את הטלוויזיה והתאורה של הסלון בקומת הקרקע כל שנדרש הוא שינוי של תכנות הלחצן הממוקם ליד המיטה בחדר השינה בקומה העליונה. 
הפעלת קבוצת פקודות-תרחישים בבית חכם 
אם נבדוק את עצמנו הרי שישנם המון פעולות קבועות שמתבצעות בזמנים קבועים במהלך שהותנו בבית וכאן בא
לעזרתנו "מצבי תרחיש". 
הפעלת קבוצת פקודות היא סדרה של פעולות שונות בלחיצה על אחד המפסקים, לדוגמא בבית חכם ניתן ליצור תרחיש של הפעלת תריסים לחצי הגובה, הדלקת תאורה בסלון, תאורה מלאה במטבח והפעלת הטלוויזיה או המוזיקה בסלון. 
תרחיש בסיסי ביותר הוא כאשר הולכים לישון (נקרא תרחיש "לילה טוב") שבאמצעות תרחיש זה בבית חכם אנו מורידים את כל התריסים בבית, מכבים את כל האורות מלבד מנורת לילה קטנה בחדר הילדים או בפרוזדור. 
בבוקר לפני כוס הקפה מופעל בבית חכם תרחיש הפוך הנקרא "בוקר טוב" שבו נפתחים כל התריסים מלבד אלה שלא חייבים לעלות באותו זמן. 
תרחיש בסיסי נוסף בבית החכם הוא יציאה מהבית שבו בנוסף לתריסים, התאורה והמזגנים מופעלת ונדרכת מערכת האזעקה. 
מצב תרחישי התאורה משנה גם את האווירה בבית, למשל ניתן ליצור מצב "רומנטי" שבו כל האורות בקומת הסלון מעומעמים למצב מינימאלי של תאורה, כנ"ל גם מצב אירוח או צפייה בסרט קולנוע בבית. 
כל מצבי התרחיש למיניהם בבית חכם ניתנים להפעלה מלחצנים מקומיים או ממסכי מגע קבועים בקיר וכיום אפילו מסכי האייפד או האייפון שברשותכם. 
מערכות שליטה ובקרה Control4
כפי שאמרנו אפשרויות השליטה בבית חכם הן מגוונות - מפסקים קבועים בקיר במקומות נבחרים מראש, שלט רחוק ומסכי נגיעה או מסכי האייפון/אייפד. הנפוצים ביותר הם הלחצנים שנקבעו בזמן הבניה בקירות הבית במקומות חשובים בהם ניתן לקבל חיווי הפעולה שביצענו או מצב הפעולה. 
המפסקים ברובם מוארים חלקית כך שניתן לזהותם בקלות בלילה. 
השימוש המתקדם כיום במסכי האייפד חוסך את הצורך לקום בכל רגע ולשנות מצב הפעלה ,כך למשל אם תרצו לצפות בסרט קולנוע במרתף כל שצריך הוא ללחוץ לחיצה בודדת על האייפון הפרטי שלכם בלחצן "הפעלת סרט" ואז יופעלו המקרן, באופן אוטומטי ירד מסך ההקרנה, הרסיבר, הסטרימר או הממיר בו בזמן שכל התאורה במרתף תעומעם לאפס ואפילו לחיצה על play במכשיר לא תצטרכו ללחוץ.
אם במקרה מישהו מצלצל בדלת הכניסה ייפתח מסך שבו תראו מי הגיע לבית ותוכלו לפתוח את הדלת מבלי לקום מהספה ולעלות במדרגות לקומת הכניסה. 
שליטה מרחוק בבית חכם Control4
כמובן שאם שכחתם לבצע פעולה מסוימת בבית חכם יש שליטה מרחוק – באמצעות הטלפון והאינטרנט. אתם בדרכם מהמשרד הביתה ומבקשים להכין לעצמכם קבלת פנים נעימה, כמו בית ממוזג, תאורה דולקת וחדר אמבטיה מחומם? בבית חכם תוכלו לעשות זאת באמצעות שיחת טלפון לביתכם. במערכות המתקדמות אפשר להפעיל את הבית מרחוק גם באמצעות האינטרנט. במילים אחרות, הבית החכם יכול להתחבר לרשת האינטרנט, ופירוש הדבר שאתם יכולים מכל מקום בעולם להיכנס לאינטרנט ולטייל בבית שלכם, לבדוק אם לא שכחתם את האורות דולקים או להפעיל את מערכת ההשקיה בגינה. 
פרוטוקול תקשורת בין הרכיבים השונים
יחידות הקצה השונות, מפסקי החשמל השונים, מתקשרות זו לזו בתקשורת אלחוטית הנקראת zigbee המהווה פריצת דרך בתקשורת המנטרלת רעשים, כמו כן עושה שילוב ברשת הביתית על מנת לאפשר שליטה גם במכשירי האייפד או האייפון ברשותכם. בחשמל חכם של חברת Control4 לא חייבים להכין תשתית מוקדמת, כלומר גם בבתים קיימים ניתן להתקין מערכות אלו היות ורוב היחידות פועלות בתקן תקשורת zigbee אלחוטי, כמו כן אין צורך בארון חשמל גדול ומסורבל. 
מאחר ומערכת בית חכם היא דינאמית ניתן להכניס שינויים ותוספות שונות אפילו הוספת קומות שלמות בבית - הכול
לפי תקציב ודרישת הלקוח. 
סיכומו של דבר: 
תכנון בית חכם מורכב ממספר שלבים פשוטים שצריך לקחת בחשבון : 
1. תיאום תוכניות בין המעצב/ת ,החשמלאי בפועל וחברת ח.ד הום סינמה בע"מ 
2. קביעת המערכות השונות על פי צרכיו ורצונו של הלקוח כגון תאורה, תריסים, מזגנים, דוד, חימום תת ריצפתי, מערכות הפצת         אודיו ברחבי הבית ומסכי הטלוויזיה. 
3. קביעת מיקומים בהם תופעל מערכת החשמל החכם (בשיתוף פעולה עם הלקוח והאדריכל ) 
4. התקנת התשתיות והמערכת בפיקוח מתקין מורשה של חברת ח.ד הום סינמה בע"מ. 
בברכת בחירה חכמה ואיכותית
​צוות ח.ד הום סינמה בע"מ