קולנוע ביתי

עד לא מזמן, מי שרצה לחוות חוויה קולנועית במלואה, היה צריך לצאת מהבית לבית הקולנוע, לקנות פופקורן, לשמוע את הזקנה מאחור מסבירה בקול רם לבעלה מה קורה בסרט, ולצאת להפסקה דווקא ברגע הכי מותח בסרט... המצאתן של מערכות הקולנוע הביתיות והקדמה הטכנולוגית המדהימה שמלווה אותן, מאפשרות היום למי שבוחר לרכוש לביתו מערכת שכזו, לראות סרט באיכות של בית קולנוע עם כל הנוחות של הבית. 

מה זו מערכת קולנוע ביתית?

מערכת קולנוע ביתית כוללת את כל החלקים והאביזרים אשר מאפשרים לראות סרט בטלוויזיה הביתית באיכות ובחוויה של מסך הקולנוע. מערכות הקולנוע הביתיות כוללות את האביזרים הבאים: 

מסך:

הדבר החשוב הראשון בהנאה מצפייה בסרט היא איכות התמונה. על מנת לזכות לאיכות תמונה משובחת יש לקנות מסך איכותי וטוב.
מסך למערכת קולנוע ביתית צריך להיות דק ושטוח, רצוי מסך שמותאם ל UHD/4K .
מסכי UHD/4K הם מסכי הטלוויזיה עם איכות התמונה הגבוהה ביותר הקיימת היום בשוק.
כמובן עדיפות למסכים OLED/QLED. בהירות וצלילות התמונה נובעת משני מאפיינים מרכזיים של מסכים אלה: כמות פיקסלים גבוהה הגורמת להפרדה ברורה יותר בין הפרטים בתמונה, וקצב מהיר של רענון המסך. במסכים אלה שיטת רענון המסך שונה מסוגי מסכים אחרים, בשיטה הנקראת "סריקה שזורה", המביאה לתמונה איכותית יותר. 

רמקולים:

הקריטריון השני המשמעותי להנאה מצפייה בסרט הוא איכות הצליל. צפייה בסרט, מופע מוסיקלי או כל תכנית אחרת אשר איכות הצליל בו גבוהה וצלולה, מעשיר את חוויית הצפייה. איכות הצליל במערכת קולנוע ביתית תלויה באיכות הרמקולים של מערכת זו. המספר המומלץ לרמקולים במערכת קולנוע ביתית הוא בדרך כלל בין חמישה לשבעה. הכמות הנבחרת תלויה, כמובן, גם בתקציב שהוקצה לרכישה זו, אך גם במקום שיש בבית: האם החלל מתאים לכמות כה גדולה של רמקולים או לא? מחירי הרמקולים נעים על טווח רחב מרמקולים במחיר סביר ומתאים לכל כיס עד לרמקולים משוכללים ויקרים מאד. מומלץ לפנות לחנויות המתמחות בנושא של רמקולים ולהתייעץ עם המוכר לגבי הרמקול הרצוי. ניתן לערוך השוואה בין מספר רמקולים לגבי איכות הצליל והשמע שלהם, לפני שבוחרים רמקול עבור המערכת. 

רסיבר:

הרסיבר משמש כמגבר, אך גם כאחראי על ניתוב זרימת הצליל ממערכות שמע שונות (וידאו, מסך טלוויזיה, רדיו וכדומה). הרסיבר הוא זה שמקשר בין כל הרמקולים של מערכת הקולנוע הביתית ומסייע ליצירת אווירת הקולנוע שבה הצלילים כאילו טבעיים ומגיעים ממקומות שונים בחלל. 

נגן בלו ריי/סטרימר:

המכשיר המקרין את הסרט, דומה בפעולתו לפעולת ה DVD אך הרבה יותר משוכלל.

לאילו שימושים ביתיים ניתן להשתמש במערכת קולנוע ביתית?

האמת היא, שמרגע שקונים מערכת קולנוע ביתית, לא רוצים יותר לצאת מהבית... מערכת קולנוע ביתית מקנה את חוויות הצפייה הבאות: 
צפייה בסרטים וסדרות טלוויזיה ממש כמו בקולנוע.
כאשר המסך הוא גדול, איכות התמונה גבוהה וכמוה גם איכות הצליל, חוויית הצפייה בסרט היא בדיוק כמו חוויה של צפייה בסרט קולנוע בהקרנה פרטית.
כל מה שצריך זה להחשיך את החדר, להכין קערה עם פופקורן ולשקוע עמוק בתוך עולם הדמיון. 

צפייה בתחרויות ומשחקי ספורט:

ידוע לכל כי ההנאה הגדולה ביותר מצפייה במשחקי ספורט מגיעה בצפייה ישירה במשחק במגרש הספורט עצמו. מערכת קולנוע ביתית מאפשרת חוויית צפייה שכזו, כאילו הספה בסלון היא בעצם יציע האוהדים. 

צפייה והאזנה לקונצרטים, הופעות רוק ואפילו אופרה:

איכות הצליל במערכות קולנוע ביתי היא כה גבוהה עד שניתן לצפות ולהאזין למופעי מוסיקה באיכות צליל של אולם הקונצרטים. 
מערכת קולנוע ביתית, אם כן, מאפשרת חוויה ויזואלית וחוויית שמע איכותיות ממש כמו בקולנוע. 

למבחר מערכות קולנוע לחץ כאן

צפייה והאזנה נעימה לכולנו.
​צוות ח.ד הום סינמה בע"מ.